juli 2015

Las Vegas

Tidsinnstilt innlegg, da jeg er på båttur de neste dagene (klikk her for å lese mer): De første nettene i USA bodde vi i Las Vegas. Kjøreturen dit var lang, særlig siden den fulgte rett etter flyr...

Tur til USA!

Tidsinnstilt innlegg, da jeg er på båttur de neste dagene (klikk her for å lese mer): Tidligere i sommer var jeg i USA med moren min, henne kjæreste ogett av barna hans. Dette var den første turen...

Ut på tur!

Da er vi ferdig med oppholdet vår på hotellet her i Bodrum, men det er enda ikke tid for å reise hjem. Nå skal vi nemlig ut på tur i familiens båt! Vi skal være på båten en stund, og siden vi skal...

Bursdagsfeiring og outfit

Så i går var det altså bursdagen til jenta jeg passer på i sommer, hun ble tre år! Dagen i dag gikk ganske vanlig, men lek i solen og avslapping. På kvelden spiste vi kake og hun fikk gavene sine. ...

Svømmetur

I går var jeg med den lille jenta på brygga. Hun lekte med den nye dukken sin hun fikk dagen før, som sitter på en nøkkelring, mens hun ventet på at venninnen hennes skulle bli ferdig å svømme. Jeg...

Bursdagsgave

I dag tok jeg meg en tur ned på stranda for å kjøpe en bursdagsgave til jenta jeg passer på. I morgen blir hun nemlig tre år, og jeg synes jeg burde en liten ting til henne selv om vi ferier med ga...

Når man blir en levende barbie dukke

Her om dagen var jeg på restaurant med familien jeg jobber for, og ikke bare dem heller, men onkler, tanter og besteforeldre også. Etterhvert den lille jenta begynte å bli litt urolig, hun hadde tr...

Sommer og helgetur!

Dagen i går og dagen i dag har vært ganske så like, de har begge bestått av å sole meg, leke på stranda og å ha folk ikke skjønne hva jeg prøver å si. Akkurat nå slapper jeg av i skyggen ved strand...

God drikke i varmen

Når det er veldig varmt er det en ting jeg liker veldig godt gjøre med drikken min, nemlig blande den med kullsyrevann! Det gjør at den smaker mer forfriskende og enda bedre synes jeg. Det funker g...

Dagens outfit 23.07.15

Dagen i dag har gått mest med til å ligge på stranda, men på kvelden fikk jeg endelig somlet meg til å ta på kle som ikke var badetøy før middag. Da jeg skulle ta dette bildet kom det en bølge over...

Ferietur!

Da har tiden kommet for å reise på ferietur med familien jeg jobber for her i Tyrkia! Vi skal først reise til Bodrum og deretter skal vi ut med familiens yacht, og jeg må si at selv om jeg skal job...

Klippet håret selv

... eller luggen i hvertfall. Etter at jeg bestemte meg for å klippe pannelugg (igjen) fant jeg ut at hvis jeg vill at det skal være mulig for meg å se noe som helst må den klippes ganske ofte! Der...

Sommer, sol og feriehumør

I dag har jeg i grunn bare slappet av og nytt morgenen, og kommet inn i litt feriehumør. Den lille jenta jeg passer på har vært på overnatting hos tanten sin og har nettopp kommet hjem og spist lun...

Hverdagen kaller

Som jeg nevnte tidligere så var det tilbake på jobb for meg! Formiddagen bestod av å dra på playdate til en av vennen til den lille jenta, som bor i det samme nabolaget som oss. Familien vi besøkte...

Dagens outfit 21.07.15

Så i dag er det tilbakestående jobbfor min del, og dette er dagens outfit. Liker spesielt godt at man kan se piercingen min litt, for den har en tendens til å alltid være gjemt :) Topp fra Stradiv...

Innkjøp til ferie

Som jeg nevnte i det siste innlegget mitt så har jeg brukt fridagen min til å handle inn ett par ting jeg trengte før vi skal reise på ferie med familien jeg jobber for i sommer. Vi skal til Bodrum...

Day off

I dag var min første fridag siden jeg begynte å jobbe her og det har vært både en avslappende og produktiv dag Etter frokost dro jeg med moren i familien inn til byen for å se det gamle markedet me...

İstanbul

De først par dagene etter at jeg kom til Tyrkia var jeg i İstanbul, der bodde jeg hos familie og jeg hadde det veldig koselig! Selv om det er omtrent halvannen uke siden nå vil jeg i dette inn...

Bayram

Denne helgen ferier vi bayram her i Tyrkia. Denne høytiden markerer slutten på ramadan og feires med å møte familie og venner, spise masse kaker og godteri og gi penger til barna. På fredag reiste...

Gaver!

I dag var vi på besøk hos tanten til moren i familien jeg jobber for, siden der er bayram. Jeg holder på å skrive ett lenger innlegg for å fortelle mer om hva dette innebærer, men jeg vil gjerne ha...

Hva skjer med studiene?

Da jeg startet denne bloggen i fjor studerte jeg, som tidligere nevnt, siences i London. Etter ett år med dette studiet fant jeg ut verken studiet eller karriereveien jeg hadde begitt meg ut på var...

Kunst

I dag har vi vært kunstneriske og malt med vannmaling! Jeg vet ikke hvem som koste seg mest av meg og ungen, men jeg tror i grunn det var ganske likt. Må si jeg er mest imponert over jenta som n...

By the seaside

Som dere fikk med dere fra det forrige innlegget er jeg for øyeblikket i Tyrkia! Her skal jeg være frem til midten av september som au pair. Jeg kommer til å fortelle mer om dette i et senere innle...

Tilbake!

Nå har jeg hatt en lang pause fra bloggen, mest fordi jeg har følt at jeg ikke har hatt noe særlig å blogge om, men også fordi utrolig mange ting har skjedd det siste året og alt har vært veldig he...